Božo Skoko

dr.sc. Božo Skoko

Božo Skoko je redoviti profesor na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, gdje vodi kolegije iz odnosa s javnošću te obnaša dužnost voditelja poslijediplomskog studija Odnosi s javnošću. Uz odnose s javnošću bavi se istraživanjem identiteta i imidža država te fenomenom brendiranja. Suutemeljitelj je Millenium promocije, vodeće hrvatske agencije za komunikacijski menadžment te dugogodišnji konzultant za strateško komuniciranje i brendiranje destinacija. Bivši je novinar i urednik Hrvatske televizije. Autor je sedam knjiga te više od sedamdeset znanstvenih radova.
  • Pratite me na društvenim mrežama
  • facebook icon
  • facebook icon

Promocija Hrvatske kroz film

Film kao promocija i ideologija

Sigurno vam se dogodilo da ste odgledali neki dobar film i nakon toga poželjeli čim prije spakirati kofere i otputovati na mjesto u kojem ste, zajedno s glavnim junacima, upravo uživali. Moram priznati da sam još u djetinstvu odlučio, gledajući "westerne", otputovati na nekadašnju granicu američkog Divljeg zapada. Želju sam ispunio tek prošlog ljeta posjetivši pustinje i nevjerovatne kanjone Arizone, Nevade i Utaha te djevičanske planine Kalifornije... Na razlog da posjetim Rim nedvojbeno su na mene utjecali i Fellinijevi filmovi "La dolce vita" i "Roma" a kad sam se odlučio za Provansu, moj polazak dodatno je ubrzao film "Dobra godina". Na listi želja mi je Tokio otkako sam odgledao "Izgubljeni u prijevodu" a lista željenih lokacija još je podugačka.
Prijateljica mi se nedavno pohvalila kako je otputovala u Grčku nakon "Moje grčke avanture" a znam dosta poznanica koje su otputovale u New York nakon što su se saživjele sa četiri prijateljice šopingholičarke iz "Sexa i grada". Prisjetimo se samo koliko smo posljednjih godina uživali u virtualnim posjetima različitim dijelovima suvremenog svijeta od Irske do Novog Zelanda, i koliko su nam se neki kadrovi urezali u pamćenje...
Stvarno je teško odoljeti tom čarobnom zovu s velikih i malih ekrana, koji nas odvlači u neku drugu stvarnost, obično privlačniju od one koju kasnije susretnemo na terenu. Jasno, to se ne događa slučajno! Države i gradovi te njihov turističke zajednice plaćaju hollywoodskim producentima značajne svote da svoj sljedeći film snime baš na njihovim lokacijama. Nekima to uspijeva i bez novca, zahvaljujući činjenici da su slavne i poznate lokacije same po sebi, a ponekad se događa da se "preko veze" neka lokacija ugura u scenarij filma. U svakom slučaju dobitak je velik jer turisti sve češće, zadivljeni prizorima n velikom platnu požele i sami osjetiti mjesta na kojima su bili neki od njihovih filmskih junaka. A znamo da su neke od najupečatljivijh scena najčešće snimljene u stvarnom svijetu, bez pomoći scenografije.

Bolji poznavatelji filma kažu da je promocija destinacija i pojedinih brendova na filmu jedan od najisplativijih ali i najbezazlenijih oblika promocije. Naime, filmske priče mogu biti sjajne platforme i za nametanje ideologija svih vrsta, koje najčešće nisu toliko vidljive ali dobro utječu na publiku.
Talijanski pisac i kritičar Umberto Eco već je davno napisao kako film i televizija nisu samo prijenosnici neke ideologije već su oni sami upravo - ideologija.

Preuzmite cijeli tekst ovdje